automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tuleks kõige muu iba juurest teemasse tagasi.

Ehk sellist elektriautot juba ostaks, kui raha oleks.

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/...views.html

(Lingil Tesla Cyubertruck'i, st. sellise, mis müügil, esmane ülevaade)
Mulle tundub Tesla "progress" ja meile praegu pealesurutav üsna diametraalselt erinev, kuigi nad peaks ideolooogiliselt justkui ühte jalga käima. Väidetavalt on meie rohepoliitika ja automaksu eesmärgiks sundida inimesi sõitma säästlikuma autoga või üldse ilma läbi ajama. Too Cybertruck on justkui goteskne karikatuur nii rohelisisusest kui säästlikusest.
Kõige kangema variandi kolm mootorit, pealt 800 hp, kolme sekundiga sajani- kõik see liigitub sinna samasse kohta, kus praegu enam- vähem sama võimsad fossiilid on, RAM TRX näiteks. Mis moodi sellisest aparaadist planeedi päästmise mõttes kasu on, jääb arusaamatuks. Aga võib- olla see ongi ameeriklase arusaam rohemaailmast. Kaalub palju, päris uhkelt on tal ka veojõudu, kuidas ta oma tühi- ja täismassiga meie registrisse liigitub ja kas temaga näiteks meil B- katiga üldse sõita saab? Mitte, et see mind ennast kuidagi puudutaks- antud asjandus jääb meite maal ikka vast rikka inimese leluks- aga nii huvi pärast...
 Tehnilises mõttes muidugi vägev vigur, väljanägemise osas pigem hirmutav, aga see ilu asi on alati subjektiivne ja mis ühe jaoks hirmus, võib teise silma lausa nuumata.
Kel himu, siis mingeid huvitavaid fakte ja faktikesi saab maakeeli kuulata näiteks esmaspäevast digitundi järelkuulates.
Alustaksin sellest, et statistika õigsus ja usaldusväärsus on küsitav, kuid eile just kuulsin raadiost uudist, kus rääkis, et elektriautodel on 76% rohkem probleeme kui sisepõlemismootoriga autodel ning et peamised probleemid on akude ja laadimisega. Pistikhübriididel pidavat probleeme lausa 150% enam olema. Seda küll ei öeldud, milliste riikide põhjal see statistika tekkinud on, kuid ikkagi- no mismoodi saakski osta sellist risu, mis maksab kõvasti rohkem kui täiesti normaalne (vähekasutatud) sisepõlemismootoriga auto ja samas ei tööta nii nagu peaks?
Ühe tuttava juures hiljuti käies oli tal õuel äkki paar aastat vana Audi e-tron, ütles, et tahtis lihtsalt proovida, aga on müügiks. Küsisin siis- tõenäoliselt ainuke asi, mis röstri puhul inimesi üldse huvitab-, et palju siis sõita saab, ütles, et nii 200-300, kuid eks see sõltub ka sõidustiilist. See on aga küsimus, mis nö. tavaauto puhul autoomanikke ei huvita- sõita saad täpselt niipalju, kui jaksad sisse valada, muretsemata, kui palju mul laadimiseks aega kulub, kas ja kus ma laadida saan jne.

Elektriautodest veel- kui oleks võimalusi, siis just eelmises postituses ksf vandi poolt väljatoodud Ram TRX on just täpselt selline "elektriauto", mille ma silmagi pilgutamata ostaks Big Grin
Äkki ikkagi õnnestub enne 2035 selline hankida Smile
Kõik see rohekliimaökomudru on nagunii puhtalt järjekordne äri, mis on kellelegi kasulik ja mida siis meile konkreetselt pähe määritakse.
Ehk Aare oskab viidata mis raadiost mis saates see võis olla.
See oli mingis raadiojaamas uudisteplokis, aga kuna ma lappan tööl olles pidevalt erinevaid raadiojaamu (muusikast ja reklaamidest tulenevalt ei ole vähemalt minul kogu aeg ühte jaama kuulata), ei jätnud ma ka meelde, mis jaamas see oli. Äkki Elmar? PS. Tegu ei olnud Elmari libauudistega.
tegelikult pole vahet. 
Leidsin, et see info pärineb Consumer Reports nimelisest allikast mis on USA värk 
aga seda kanda otseselt üle meile - no ma ei tea. 
USA elab puhtalt kaebamise ja kohtus käimise najal see on üks suur majandusharu neil
lisaks on autod seal midagi muud kui autod siin.
Kellel huvi kuulata elektriautode laadimise eripäradest siis 
20. nov. Digitunni saadet järele kuulates u. poole pealt see teema hakkab.

selleks et el. autoga mugavamalt hakkama saada tuleb asju ümber õppida. 
ehk oma kasutusharjumusi muuta ja osata oma seadet kasutada kuigi ka siis pole edu garanteeritud.

https://kuku.pleier.ee/podcast/digitund
Jänkipoiste unistuste Kübetrukk )(tundub jätkuvalt ohtlik, aga erinevalt meist, oskavad nad vähemalt sõita, vähemalt õuealal.

Vähe tagasi kruttides leiab veel päris huvitavat kraami, näiteks V8-ga Tesla ja muud imelikku sellist.
Pole päris selle lõime teema võib-olla, aga olles mõnda aega jälginud ühe Kanada seltskonna tegemisi, siis diiselelektriline veoauto tundub olema täiesti toimiv idee.

30-tonnise koorma paigaltvõtt kruusaplatsil tarvitas vaid paarkümmend kW võimsust... 

Nad on, erinevalt teistest ehitajatest, üsna kenasti dokumenteerinud ka kogu ehitamise protsessi: https://www.youtube.com/@EdisonMotors/videos . Erinevalt tavapärasest "ou-mai-gaad" möleast tuleb vahepeal päris asjalikku enesekriitikat ja tuksiläinud lahenduste analüüsi.

Kui taas häirib kellegi teise tegemisele viitamine, kustutage.
Rumal ja vanamoodne küsimus tänapäeva turvavarustuslembes maailmas, aga kas mõnel elektriautol lihtsas varustustasemes on võimalik ka näiteks jäärajal käe harjutamiseks juhiabide armee välja lülitada? Või on see mõte liiga ketserlik ja soov ebaseaduslik. Reklaamprospektides niisugustest asjadest ei räägita, loetakse lademes kõikvõimalikke *abisid, e-pedaale ja ekraani suuruseid vaid ette.
(21-12-2023, 09:58 AM)Mahno Kirjutas: [ -> ]Rumal ja vanamoodne küsimus tänapäeva turvavarustuslembes maailmas, aga kas mõnel elektriautol lihtsas varustustasemes on võimalik ka näiteks jäärajal käe harjutamiseks juhiabide armee välja lülitada? Või on see mõte liiga ketserlik ja soov ebaseaduslik. Reklaamprospektides niisugustest asjadest ei räägita, loetakse lademes kõikvõimalikke *abisid, e-pedaale ja ekraani suuruseid vaid ette.

See suures plaanis on sama nagu tänapäevaste sisepõletajatega. Mõnel saab, mõnel ei saa. Mõnel on see võimalik kuni teatud kiiruseni, mõnel teisel on lihtsalt erinevad sõidureziimid jne. Kuivõrd nende valikute juures reaalselt abisüsteemid välja on lülitatud või rakenduvad lihtsalt suurema viitega, seda nagunii keegi ilma reaalselt proovimata öelda ei oska.
Ma ei tahaks selle maailmavaluga kaasa minna. Lihtsalt kuna mõnel autol hakkab ring täis saama, siis on personaalselt vaja planeerida, et mis edasi. Kas pidada sama põletajat edasi ja neelata konkreetne ebameeldivus konkreetse auto vastu veel aastaks-paariks-kolmeks-viieks alla, või soetada uus, olgu siis mõni viimane turult saada olev diisel-manuaal või käia ajaga kaasas ja liigelda röstriga.

Minu probleem ongi selles, et autodel puudub nö fun factor. Juhiabid ja nende mitte välja lülitatavus on minu jaoks peamine põhjus. No tahaks põlluvahel libistada teinekord - aga auto ei luba. Minu jaoks isiklikult kohutavalt suur ja ebameeldiv probleem, enamuse autoomanike jaoks arvatavasti üldse mitte.

Konkreetsel gaasipõletajal ei ole juhiabi välja lülitatav, stabiilsuskontroll sekkub tavareziimis hetkeliselt, sportreziimis ikkagi kohutavalt liiga vara ja täitsa välja lülitamiseks oleks müügimees võinud vihjata, et on vaja uuele autole juurde võtta lisa "sõiduprofiilid". Tagantjärgi nad ei ole valmis seda tarkvaratükki juurde ka müüma.
Odadel hyndaidel ja tesladel täisa legaalne drift mode nupp olemas. Lusti palju jaksad.
Kui ühe abs anduri pistik lahti võtta on enamus abisid rivist väljas, tõsi, armatuur on siis jõulupuu ja osad mugavusvarustuse lisad samuti kasutuskõlbmatud. Nt. Püsikiirusehoidja.
(21-12-2023, 19:17 PM)Dexter Kirjutas: [ -> ]Kui ühe abs anduri pistik lahti võtta on enamus abisid rivist väljas, tõsi, armatuur on siis jõulupuu ja osad mugavusvarustuse lisad samuti kasutuskõlbmatud. Nt. Püsikiirusehoidja.

See kehtib vist vanemate autode kohta. Tänapäevasemad võivad selle triki peale "limp mode'i" minna ehk kaotada suure osa mootorijõust vms. Ja põhiline, et algse olukorra taastamiseks läheb tihtilugu spetsialisti abi vaja kuna lihtne pistiku tagasiühendamine ei pruugi aidata.
Niisama ehku peale ei prooviks, enne küsiks mõnelt pädevalt inimeselt konkreetse sõiduki kohta nõu.

Ca veerand sajandi vanustel autodel sai küll nii. Isegi näiteks libedasõidu õppeautodel oli ABS kenasti lüliti all, et saaks testida sama auto käitumist samas olukorras ABS-iga ja ilma.
Üleüldiselt on halb praktika elektriautodel juhtmeid torkima minna, vastava pädevuse puudumisel.
Ei puuduta küll laiatarbe elektrikaid aga mingi aeg tagasi tegelesin ühe Fiati vähelevinud elektrikaga (Fiat Fiorino Microvette). Antud isend läks libedaga kohati täitsa errori, kui ratta ringi lasid. Kohati lausa nii, et pidi pilli välja lülitama ja siis jälle tööle, et saaks edasi liikuda.
(21-12-2023, 09:58 AM)Mahno Kirjutas: [ -> ]Rumal ja vanamoodne küsimus tänapäeva turvavarustuslembes maailmas, aga kas mõnel elektriautol lihtsas varustustasemes on võimalik ka näiteks jäärajal käe harjutamiseks juhiabide armee välja lülitada? Või on see mõte liiga ketserlik ja soov ebaseaduslik. Reklaamprospektides niisugustest asjadest ei räägita, loetakse lademes kõikvõimalikke *abisid, e-pedaale ja ekraani suuruseid vaid ette.
Vaadates-kuulates erinevaid teste siis lõpuni ei saa mitte ühelgi autol nendest lahti. Analoog-autot enam polegi olemas kui me mõnda "analooge mitteomavat" 21.sajandi normaaluseks ei liigita Big Grin Ja kas seda lõpuni vajagi on? Parematel on lõbutsemise featuur peal ja 99% autojuhtidest ei suuda seda autot 90% võimekusenigi viia, rääkides aastal 2023 elektriautode tegelikust võimekusest. Isegi see "sajast üks" on piisavalt optimistlik! See kehtib pigem proffidest autosportlaste puhul, kuskohast siis just sellise konkurentsiga põhisõitja kohale need vähesed välja sõelutakse! 
Teine osa hädast on aga see, et tänased noored, kes pole elus analoogautodega sõitnud, arvavad ennast sõidumehed olevat! Ja ka vedrustamata hobikardiga udjades palju targemaks ei saa, see ainus kättesaadav analoogauto enamusele. Kuna abid on uskumatult head ja rehvid suurepärased, siis tekibki selline tunne. Aga seda Insenerid ju teavad ja sestap mingil hetkel hakkab ikkagi auto ise mõtlema ja vahele segama kui sõiduvõtted muutuvad mistahes Maailma nukas liiklusreeglitega keelatuteks.  Ja seda "race mode" tavaautodel pole, on mingi sportlik seadistus. Ja see kõik on asfaldile mõeldud, kruusale ja jääle ei lasknud ka ümberehitamata EVO X lõpuni kõike maha võtta. Sama ju ka uue GR Yarisega, kus on elektroonilised sõidurežiimid mitte füüsilised seadistused. Ta tekitab tunde, et oledki Tommi Mäkinen kes seda ka häälestas Big Grin Tegelikult on selleks mingi ITiguru kes miski progejupi kirjutas... 

Asfaldile üldse viimane analoog-ülikiire auto oli Carrol Shelby enda küüneviha saanud Viper, peale seda on kõik elektrooniliselt juhitavad olnud. Viperil oli mäletamnisel alles 5.gen 2013 alates see kus oli peal stabiilsuskontroll, sinnani olid need Meeste Autod Big Grin  Kruusale ja metsavahele äkki EVO VIII ja GD-2.geni WRX STi viimased pärisautod? EVO IX oli juba elektrooniliste sõidurežiimidega ja 3.geni Arbuus oli üldse...  Ega talv 23/24 lõbutsemiseks kepikastiga vana Arbuus täitsa Tegija! See näeb välja ja jaksab isegi sõita, olles üks viimaseid pärisautosid.  Viimane, mis teeb kohapeale ilusa ühltase ringi mitte mingeid sõõrikuid Big Grin Sellega saab rõhtsat okseratast teha... Elektriautoga saab aga väligrillimsit korraldada Big Grin
(22-12-2023, 14:29 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Asfaldile üldse viimane analoog-ülikiire auto oli Carrol Shelby enda küüneviha saanud Viper, peale seda on kõik elektrooniliselt juhitavad olnud.

Momeelest pole Gordon Murray täna tepsmitte ainus, kes ilma nintendodeta autusid pakub. Iseasi, kui õiglaste hindadega.
(21-12-2023, 12:50 PM)rocker Kirjutas: [ -> ]Odadel hyndaidel ja tesladel täisa legaalne drift mode nupp olemas. Lusti palju jaksad.
Minuteada saab Teslal "track mode" aktiiverida ainult juhul kui auto gpsi järgi ei asu liikluseks avatud alal. Muul juhul peab rataste kiirusandurid lahti ühendama.

N.ö. analoogautosid leiab kindlasti mitmte väiketootjate ringrajasuunitlusega mudelite seast aga veojõukontroll on tänapäeva progeaju kasutades niikuinii juba olemas, miks mitte siis anda juhile võimalus seda aktiveerida. Karpaga autot loodetavasti tõesti kuskil keegi enam ei tooda  Big Grin