automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kõik kindlasti juba on kursis sellise asjandusega nagu güroskooplaadija aga ma sellegipoolest teen end tähtsaks ja targutan natuke. Möödundaastasel Londoni messil nägin ja tundub igati mõistuspärane lahendus. Nimelt keerutad hoorarattal kiiruse üles suvalise nõrgukese vooluga ja siis vajaduse tulles saad oma särtsusõiduki üsna kärmesti tangitud:

https://www.zoozpower.com/kinetic-power-booster/
4 viimast postitust läksi prügikasti. Sorri Jesper - ka Sinu viimane, kuna sellele ainest andnu oli teemakauge prügi.
(25-10-2023, 12:57 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Sõnasabast kinni võttes: kas ühefaasiline laadija üldse kontrollib midagi? Tilgutab tasapisi oma nirekest akusse ja mingist hüpoteetiliselt faaside tasakaalust pole sel seni aimu, kui liinikaitsme välja lööb.
Või ei saa mõnele autole täna enam üldse (ärme räägi sellise nirekese mõttekusest) ühefaasilist seinakontaktilaadijat, kui nii küsima minna?

Oma kokkupuute põhjal rääkides, need autoga kaasas olevad AC nn laadijad ei reguleeri pigem midagi. Autost saad öelda, mitu amprit vaja ja seda ka võetakse. Statsionaarsed (kas 1 või 3 faasilised), millel on eraldi paigaldatav voolusensor (voolutrafo), omavad sellist võimekust aga kõigil seda pole.
(25-10-2023, 18:11 PM)hajameelne Kirjutas: [ -> ]Oma kokkupuute põhjal rääkides, need autoga kaasas olevad AC nn laadijad ei reguleeri pigem midagi. Autost saad öelda, mitu amprit vaja ja seda ka võetakse. Statsionaarsed (kas 1 või 3 faasilised), millel on eraldi paigaldatav voolusensor (voolutrafo), omavad sellist võimekust aga kõigil seda pole.

Need kõige lihtsamad vahelduvvoolu karbid ongi ainult ilusad karbid kontaktori ning minimaalse elektroonikaga, mis enne laadimissessiooni algust kontrollivad kaabelduse isolatsiooni korrasolekut. Kallimatel on ka WiFi või mobiilse andmeside liidesed jälgimiseks/seadistamiseks ning makselahendustega sidumiseks. Alaldi on auto enda sees vastavalt 1 või 3-faasiline ja kas 6,6; 11 või 22 kW võimsusega.
Oskab keegi öelda omast (või kellegi teise) kogemusest, mis saab siis, kui ühefaasilise laadija korral ei vea faasipinge välja koormuse tõttu? Nagu 2715 kirjeldatud olukorras, kus "kurepesa" jaoks on liiga palju tarbijaid sel faasil...

Lööb laadija tagant ära, kuniks keegi asja uurima tuleb? Ja alles siis hakkab jälle nireke aku suunas voolama.
Kui see ampripuudus on su enda majapidamise piires, siis saad lahendada asja tükiga nimega prioriteedirelee. Kui kurepesa jaguneb mitme majapidamise peale, siis nii lihtsalt ei pääse.
Ma ei küsinud, kuidas kodumajapidamise ampripuudust lahendada.

Mind huvitab, kuidas seinakontaktist laadimise puhul auto käitub, kui pinge koormuse tõttu kukub või kaitse üldse välja lööb. Kas tavaolukorra taastumisel lähtestub ise ja laadimine jätkub või peab tõesti minema autole ütlema, et kõik on OK ja võib edasi laadida? Ning enne menetlust auto edasi ei laegi.

Et targad laadimisjaamad mittekvaliteetse elektriga  pipardama hakkavad, ma täitsa usun. Samuti olen nõus, et säärane laadimisviis on hädatapmine.
Laadjal on mikrolülitid millest saad lülitada palju ampreid laadja seinast võtta võib
Mikrolülititega "laadja"?
(26-10-2023, 09:21 AM)vant Kirjutas: [ -> ]Mikrolülititega "laadja"?
 Ju mõeldakse arvuti huviliste slängis "jumpereid" või nende vähe uhkemat versiooni lülitina. Millega seadistatakse laadijat nagu vaja on.
(25-10-2023, 09:11 AM)honkomees Kirjutas: [ -> ]
(25-10-2023, 06:01 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(24-10-2023, 21:56 PM)2715 Kirjutas: [ -> ]Kodus on 10A kaitse, juurde osta on jaburalt kallis ja kaugeltki alati pole selge kas laadima hakkab.
Kas 10A seaninast jagub elektromobiilile või viskab kohe kaitsme välja kui veekann taha panna? Kas Maxima saalitöötajatel (vms suure töötajate arvuga asutustes) on kohta, kus auto laadima panna, isegi kui tööandja oleks päri?

10A seaninast saab julgelt üle 3000 km kuus läbi sõita eeldusel, et auto on ligi 12h päevas laadija küljes (kolmefaasilisega siis 3x rohkem). Enamus inimesi vast on keskmiselt umbes nii suure osa päevast kodus. Autoga kaasas oleva laadijaga saab auto menuust seadistada nt 6A peale, et ka muudele koduseadmetele natuke võimsusvaru jätta. Aga oluliselt praktilisem lahendus oleks muidugi dünaamiline võimsuse reguleerimisega laadija, siis saaks kodusest peakaitsmest ikka maksimumi võtta ja teisi kodumasinaid kasutades ei pea üldse mõtlema laadija peale.
Mina mõtlen laadijat mis on statsionaarne nt Siemens VC30GRYU. Neid on tegelikult ülemõistuse palju erinevaid... Aga need vähemalt on tõeliselt universaalsed
Ei ole kursis kas kogu Eestis on särtsu kvaliteediprobleem ära lahendatud, meie külas pandi pärast pikka vingumist mõni aasta tagasi lisaks mõne km kaugusel olevale alajaamale see zumisev mesipuu posti külge (ca 700m majast) ja pingeprobleem kadus ära, nüüd piirab ainult amprite vähesus. Aga enne oli maja kilbis ilma tarbijateta 260V, kilovatise tarbija taha ühendades kukkus pinge 180-170 peale. Enamikku ühefaasiseid mootoreid jms ei saanud kasutada, tuli ümber teha kolmefaasiseks, siis sai hakkama. 
Kujutan ette, et kui kusagil on veel praegu selline voolukvaliteet nagu mul varem oli, siis vist küll ei saa seda e-mobiili laetud.
Eks ette võib kujutada omale igasugu asju. See ei tee sellest reaalset probleemi. Kui on tegu standardile (kuni 10% kõikumine) mittevastava pingega, siis on võrguoperaatori ülesanne see probleem ära lahendada. Ja nähtavasti Su puhul ju lahendatigi. Selline kõikumine tekitab probleeme märksa igapäevasematelegi kodumasinatele. Üldiselt EV laadijad ei ole tundlikud pingekõikumiste suhtes. Tehnoloogiliselt pole mingit põhjust, miks ta 170V-ga laetud ei saaks. Küll aga võib olla sinna sisse ehitatud erinevaid kaitsemehanisme. Nii auto enda kui koduse majapidamise kaitsmise seisukohalt. Aga kuidas täpselt mis marki auto käitub, ei oska eriti keegi öelda, sest 99+% kasutajatest omab ligipääsu piisava kvaliteediga elektrienergiale. "Amprite vähesus" on pseudoprobleem. Päris suvilakoperatiivis ehk tõesti, aga eelkirjutajal tundub 3F olemas olevat. 3x10A on piisav, et iga päev üle 200 km sõita. Kui on sellest rohkem, siis ei jää hätta ka enam talvel soojuspumbaga maja küttes. Aga paljudel on üldse vaja aastas 50+ tuhat kilomeetrit sõita...?
Elan majas, kus on 1*25A ja 3*16A liitumised. Autoks on Leaf, mille laadimisvõimekus on kuni 1*30A. Ehk siis kumbki liitumine mulle maksimumi kättesaamist ei võimalda. Lisaks on veel 1f+3f soojuspump (sise- ja välisosa eri liitumiste taga) ja mõned muud koduseadmed, mis mõne kW tahavad saada. Ehk pole sugugi priisata vabade ampritega. Laadija olen seadistanud 20A peale (max 32A) ja selle voolutugevust mõõdab mul üks Shelly nutividin, mis siis auto laadimise tuvastamisel soojuspumba automaatselt välja lülitab ja pärast sisse tagasi. Dünaamiline pole aga toimib kenasti. Päris algul sai ka väikse 1*10A reisilaadijaga kõik laetud.
Minu omal (pistikhübriid) taastub elektri tagasi tulekul (AC) laadimine. AC laadija saab autole öelda PWM signaali abil, kui palju ta suudab voolu anda ja auto siis reguleerib tarbimist vastavalt aku olukorrale kuni laadija poolt ette antud (maksimaalse) väärtuseni. 
Modulatsiooni saab osadel muuta käigu pealt ja minimaalne laadimisvool on standardi järgi 6A. DC osas puudub kogemus.
(02-11-2023, 17:39 PM)ponzedepix Kirjutas: [ -> ]Jah, muidugi. Mulle väga meeldivad elektriautod ja ma kavatsen varsti ühe valida.

Teretulemast foorumisse!
Hea maitsega uusi liikmeid on hädasti tarvis!  Cool
Aga kui need elektriautod nii väga meeldivad, siis vali juba rohkem, vali kohe 2!  Wink

tervitab Priit Näljakülast
(02-11-2023, 18:00 PM)kass Kirjutas: [ -> ]
(02-11-2023, 17:39 PM)ponzedepix Kirjutas: [ -> ]Jah, muidugi. Mulle väga meeldivad elektriautod ja ma kavatsen varsti ühe valida.

Teretulemast foorumisse!
Hea maitsega uusi liikmeid on hädasti tarvis!  Cool
Aga kui need elektriautod nii väga meeldivad, siis vali juba rohkem, vali kohe 2!  Wink

tervitab Priit Näljakülast

Ja läinud ta ongi. Tundus üpris amüsantne troll.
https://www.youtube.com/watch?v=7omOUymUThA 
Hiina elektrikal temperatuuri andurid lahti tulnud. Auto läheb kilpkonna režiimi. Pärast kleepimist korras. Vahepeal selgus, et mingi 50 tuhande asemel läbisõit 180 tuhat. Et siis võltsivad kah.
https://www.youtube.com/watch?v=zj071QCaei8 
Jälle täiustatud ülekanne mootorilt rattale. No uudis võrreldav vankelmootori omaaegse uudiskünnisega. Kas kunagi käiku läheb???