automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Ja hinnalipik korrutatakse ka peaaegu kolmega. Ei kujuta ette, kes sellist asja siinsel turul küsitava 13-15k hinna eest ostaks. Selle summa eest saab päris kabeda peetud Leafi.
Eks tuleb aru saada, et transport + import, + käive + natukene kasumit ka ja nii see hind keribki taevasse.

Siin enne oli juttu Toyotast, et lubab aind kaks järjestikku kiirlaadimist ja siis peab vahepeal aeglasemalt laadima. Kas seda süsteemi saab "petta" nii, et sõidad kaks korda aku tühjaks ja kolmandal korral on sul vaja ainult mõnikend kilomeetrit läbida ehk laed sealsamas kiirlaadijas aeglase taktiga a'la 20% peale, teed oma sõidud ära ja siis saad uuesti kiirlaadimist teha või panedki aeglase laadimise otsa peale vajalikku sõitu, jalutad koju ja tuled järgmine päev järgi?
Ei ole mingeid loetud kordasid. On aku temperatuur, millest tuleneb kõik muu. Sh. laadimisvõimsuse piiramine kui väga kuum on. Samas omab see bz4x aku vedelikjahutust, mistõttu ei tohiks aku temperatuur üldse mingi teema olla. Kiirlaadimistega aku kuumaks kütmine on ilma aku jahutuseta sõidukite teema, näiteks Leaf on selline.
Teslal paistab vesi ahjus olema ja peavad lõpuks natuke pingutama, et ostjatele meeldida. Uuendatud 3 on tulemas ja näeb eelkäijast vähe mõnusam välja küll, peab tunnistama. Omaette küsimus on ilma ühegi kangita roolimajandus, mis invasapaka pealt tulnule käsitlematu tundub. Teine murekoht on KAKS juhtmeta telefoni laadijat. Ei teagi, kas enam Võrust Tartu saab niimoodi : )
Kuigi räägitakse veel suurest hinnalangetusest, siis andis konfiguraator arusaadava varustustaseme puhul endiselt hinnaks u.53000 enne makse. Koos toetusega siis midagi 60000 alla. Oleks ilus, rikas ja kümme aastat noorem - kes teab, ehk ostakski.
Vaatan ja mõtlen, mismoodi siis ikkagi nii saab - umbes aasta tagasi olid odavama otsa pillid kuhugi 60000 alla, kevadel 40 ligi ja nüüd siis 30 +-.
Läheb sama lõbusalt hinnalangusega edasi, saab aasta pärast neid juba 15 eest ja teine antakse veel pealekauba.

Kui hind sedavõrd järsult suuna allapoole võtab, on vähesed minu peas tekkinud variandid järgmised -
a) tegu on kehva tootega
b) tegu on väga kehva tootega
C) ......?

Nurga tagant lehvitavast majanduskollist lähtuvat hinnalangust ei saaks ka nagu eeldada, kuna kasutatud autode hinnad on üldiselt tõusnud. 
Ütleme nii, tegu on ju üsna suure ja raske massinaga, mida enamuses ühe tagumendi liigutamiseks kasutada tundub veidi overkill. Teisalt aga on ta suhteliselt inimliku eksterjööriga ja võimalus tagapoolele normaalvõimekusega kärukonks lisada, mis paneb juba veidi tõsisemalt võimalikule kooselule, ehk isegi monogaamiale mõtlema. Eriti kui ametnikkond oma targalt sihitud eelnõu lõpuks lauale paneb ja saamegi teada, et oleme põhimõtteliselt sunnitud senistest pooleteisttonnistest konservikarpidest kolmetonnistesse ümber asuma, sest nad ei õgi ju õli : )
1) Odava otsa autod ei maksnud aasta tagasi 60k. Ilma igasuguste toetusteta sai odavaima alla 30k eest kätte.
2) Elektriauto ei ole 2x raskem kui samaväärne sisepõletaja. Aku lisab mõnisada kilo.
Kui kõik peab nii säästu öko värk olema, siis miks pole elektriautodel võimsuse piirangut, näiteks üle 100kw keelatud, reaalselt pole ju rohkem vaja. 
 Või siis iga kw üle selle tõstab mingit tasu või maksu 1% võrra, hetkel on ju see näkku irvitamine et hullult säästlik ja keskonnasõbralik elektriauto oma 300-700kw-ga.
Turundus ja raamatupidajad dikteerivad tänapäeval autoehitust (nagu ka paljusid muid valdkondi). Miks praegustel autodel pole siiamaani võimsus- või kiiruspiirajaid (saksa noobelmarkide 250 kmh siin ei loe).
Ega neid kiluvatte nagunii kasutada üldjuhul ei saa - kõikvõimalikud juhiabid tõmbavad kiirelt hinge kinni. Muidu oleks 300kw aparaat koduperenaise käes lihtsalt taparelv.
(23-09-2023, 13:46 PM)Etsike Kirjutas: [ -> ]1) Odava otsa autod ei maksnud aasta tagasi 60k. Ilma igasuguste toetusteta sai odavaima alla 30k eest kätte.
2) Elektriauto ei ole 2x raskem kui samaväärne sisepõletaja. Aku lisab mõnisada kilo.
siin ksf alfredo räägib vist konkreetselt Audi E-tron mudelist.
Seda Twitteri kasutajat ei maksa tõsiselt võtta, kliki nimel postitab kõike. Ja põlevad elektriautod toovad hästi klikke.
(29-09-2023, 15:55 PM)Etsike Kirjutas: [ -> ]Seda Twitteri kasutajat ei maksa tõsiselt võtta, kliki nimel postitab kõike. Ja põlevad elektriautod toovad hästi klikke.
No ma ei tea...
Signaale et selline kärakas käis on ikka päris mitmest allikast leida ja ei käinud see kärakas Twitteris vaid ikka Taškendis.
https://www.dailymail.co.uk/news/article...istan.html
Nooremad ksf-id ilmselt ei tea vene ajast, politrukkidest ja poliittundidest suurt midagi. Samuti "õigest kursist kõrvale kaldumisest", "kahjurlusest", "õõnestamisest"ja paljudest muudest toonastest terminitest. Kõik see tuli meelde, lugedes kaasaegse poliitpropagandisti kirjutist. Hullus on lahti läinud, ei muud.
https://arvamus.postimees.ee/7863419/eri...iivitamata
(29-09-2023, 18:25 PM)vant Kirjutas: [ -> ]Nooremad ksf-id ilmselt ei tea vene ajast, politrukkidest ja poliittundidest suurt midagi. Samuti "õigest kursist kõrvale kaldumisest", "kahjurlusest", "õõnestamisest"ja paljudest muudest toonastest terminitest. Kõik see tuli meelde, lugedes kaasaegse poliitpropagandisti kirjutist. Hullus on lahti läinud, ei muud.
https://arvamus.postimees.ee/7863419/eri...iivitamata
Mida teha pannkoogil tahab teine külg ka küpseda.
(29-09-2023, 18:12 PM)2715 Kirjutas: [ -> ]Signaale et selline kärakas käis...
Kärakas kindlasti käis. Aga selle põhjusena elektriautosid välja tuua on meelevaldne spekulatsioon. Leitud artiklites ei räägita isegi võimalikest põhjustest midagi, ühes spekuleeritakse välgutabamuse ja kergesti süttivate vedelike kombinatsiooni üle.
Kui parkimismajas seisab tihedalt külg külje külje kõrval fosiil kütusega autosid ja keskmine süttib, siis järgmine neist on "kuulikindel"?
Kindlasti ei ole. Aga kui fossiil vee/vahuga korra üle uputada, võib 99 % kindel olla, et tule mõttes on vaikus majas.

Akumasina puhul on aga suur tõenäosus, et vaikus majja ei jõua veel niipea, sest aku "ärkab" uute leekidega. Ja enne, kui aku on ära põlenud või auto silmini vees, ei ole rahu loota.

A.
Ma küll leian, et selle ilmkäraka tekkimine elektronide jõul liikuvate sõidukite ladustamise kohas on kahtlusalused pigem needsamad autod kui miski muu.
Käraka tulesammast vaadata siis ei sarnane põlevate vedelike ega nende aurude plahvatusena.
Pigem ahelreaktsioon kus mitu sõidukit põles ja siis ühel tegi patarei käraka mis käivitas ahelreaktsiooni.
Esimene ettejuhtuv liikuv pilt elektriauto põlengust.
Kes on julge ja läheb seda parkimismajas kustutama?
Kes on veel nii julge et läheb kustutama kui neid mitu koos on?
(30-09-2023, 12:20 PM)2715 Kirjutas: [ -> ]Ma küll leian, et selle ilmkäraka tekkimine elektronide jõul liikuvate sõidukite ladustamise kohas on kahtlusalused pigem needsamad autod kui miski muu.
Käraka tulesammast vaadata siis ei sarnane põlevate vedelike ega nende aurude plahvatusena.
Pigem ahelreaktsioon kus mitu sõidukit põles ja siis ühel tegi patarei käraka mis käivitas ahelreaktsiooni.
Esimene ettejuhtuv liikuv pilt elektriauto põlengust.
Kes on julge ja läheb seda parkimismajas kustutama?
Kes on veel nii julge et läheb kustutama kui neid mitu koos on?
Ma tahaks lisaks näha ka tulevasi elektriautode kindlustustingimusi. Kas nt. elektriauto kindlustus maksab kinni teistele autodele põhjustatud kahju kui tulekahju peaks õnnetuse läbi juhtuma parklas parkiva autoga? Liikluskindlustus seda kindlasti ei tee kuna tegu pole ju liiklusõnnetuses põhjustatud kahjuga. Samas aga kaskokindlustus ju nagu võiks? Ja kindlasti tasub vaadata üle, et millise summani kehtib varakahju hüvitamine, näiteks kui minu elektriauto peaks kogemata kombel maha põletama 1 miljoni euro eest teisi autosid ja hooneid, siis oleks maksimaalselt nt. 300 000 eurosest varalise kahju kindlustuskattest vähe kasu.