automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 2)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Salvkaevus ei juhtu midagi, puurkaevuga teine lugu, eriti kui pump liiga sügavale laste kus enam mantlit pole...
Piisab sellest kui oled valmis kaubast ilma jääma, muud pole vajagi. Poest ostetud asjadega pole probleeme olnud kui seda on mõistlikus koguses.  Küll aga eraisikult ostetud kauba müügilepingutega on seletamist olnud. Kogemusi vähe aga selle eest parajalt negatiivsed, kõik käib läbi häda kuidagi.
Tere.
Kirjutan paar rida enda vibropumba kogemustest.
Kaev on 60-70 aastat vana, betoonraketega. Vesi on maapinnast allapoole 15-16 raket, taskulambiga läks lugemine kahtlaseks, ise kaevus käinud ei ole. Vett on hinnanguliselt umbes 2 meetri jagu. Sai lastud kaevu tänapäevane vene vibropump. Lasksin kaevu nii, et pump puutus põhja ja seejärel sikutasin umbes 30 cm uuesti ülespoole ja sidusin kinni.
Pump töötas vapralt 6-7 aastat kastes aeda, muru ja täites naabripere veemahutit põuastel perioodidel. Ükskord saabus lõpp. Tirisin ta siis välja. Alguses oleks nagu kuskile kinni jäänud ja maapinnale jõudes selgu, et ta oli poole pikkuse jagu kinni kaevu põhja pinnases. Järelikult oli ta aastatega vibreerinud lahti arvestatava koguse pinnast, mille vesi kandis kaevu, tõstes selle põhja umbes 35-40 cm. Vee hulk kaevus nagu ei oleks vähenenud st. veesooni ta kinni ei põristanud.
Kena kevadet!
(12-04-2019, 11:13 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Salvkaevus ei juhtu midagi, puurkaevuga teine lugu, eriti kui pump liiga sügavale laste kus enam mantlit pole...

Nii on. Pealegi - küsimus pole asjas, mis tingimata juhtub. Probleem on selles, et see VÕIB juhtuda. Vibropump on ju säärane tegelane, kelle ümbruses kõik väriseb. Kui nüüd peaks juhtumisi olema säärane kaev, kus veevool on paljudest pisikestest soontest ning kivim pole just väga püsiv, siis on võimalik, et see vibratsioon peksab ajapikku liiva ja savi lahti ning see settib kenasti veesoontesse, takistades nendes voolamist. Vesi aga läheb alati kergema vastupanu teed - kui puuravasse ei pääse, voolab mööda.

Tõestada, et kaevu rikkus vibropump, pole võimalik - maa all juhtuvad asjad ka ilma vibropumbata.

Kuniks pump on manteltorus, pole muret.

Meie majapidamisest on käinud läbi julgelt paarkümmend vibropumpa. Kaks neist tõbrastest andsid voolu juba uuena. Mitte tapvalt, aga oli surin, kui vett katsusid töötamise ajal. Utiliseerusid "iseeneesest", kui tomateid kastma pidanud poisinaga jäi lugema ja pumbal tühjakssaanud paagis maha põleda lasi. Toona ju IBC konteinereid ei olnud ja metallpütt ka surises. A kesseviitsis minna pumpa taseme kontrollimiseks välja võtma - lootsid hääle muutusele. Aga raamat oli enamasti huvitav...

KAMA pumpadega oli nõukaajal paar surmajuhtumit, kus ujuma läinud inimene uppus, kui pump tööle pandi.
Hoopis teisel teemal.

Tihtipeale on juttu olnud, et riik(s.t.ametnikkond) on meie asjadele halb peremees. Järjekordne näide - s.t.raha lihtsalt vedeleb maas, aga üles võtma ei kiirusta seda keegi.

Nimelt oli ükspäe väheke toimetamist sõiduki esmaregistreerimisega. Suheldud sel teemal ka infotelefoni näitsikutega. Suureks üllatuseks sain aimu, kui hästi kõik on korraldatud. Nimelt vastas meeldiva häälega näitsik küsimusele, et mis tähtedega numbrikombinatsioonid meil hetkel seal jooksevad, et mingu ma aga iseteenindusse ja vaadaku-valigu omale number sealt. Ei mõtle stiilis PETJA1 või 001AHV, mis on rikastele mõeldud, vaid täiesti tavalisi 123ABC tüüpi numbreid, need vaestele sobilikud. Kribinal-krabinal e-teenindusse ja  ongi sedasi, vali omal mida tahad, igasugu alguse ja lõpuga. Täielik digiriik meil. Varsti hakkavad naised vist interneti kaudu sünnitama, kui nii edasi läheb. Käimapeale saamine enamuses juba käib sealtkaudu. Noh, rõõmustan seal omaette, et numbrid juba taskus, kuid tegu oli vaid kavala lõksuga. Hetk hiljem, kui numbrid-tähed välja valitud ja valikule kinnitust nõuti, selgus, et isevalitav 123ABC number maksab samavähe raha nagu see 001AHV - ainult 470€! Näitasin naisele kaa, see pidi seepeale ära minestama, et nii odav ongi v..? Ja loen juurde. Kui sa tahad omale ise kombinatsiooni valida valmis olevate numbrite hulgast, maksab see sama vähe, kui eritellimusel tehtav 001AHV. Hiljem sain teada, et süsteem teeb nende samade valmisolevate hulgast juhuvaliku ja esmasel registreerimisel annab teenindajale sihtmärgi juhuslikult ette. Täielik laristamine, ma ütleks. Digivõimaluste valik on meil ilmatu lai, aga hinnad tekitavad sügavat nördimust, euroopast jääme suisa maha. Miks mitte küsida numbri riiulist välja võtmise eest näiteks 4700€? See oleks ju loogiline. Praegu kukub kuidagi lollilt välja, et isevalitav numbrimärk on poolmuidu neljasajaseitsmekümne eest ja riigi kallist arvutiressurssi kasutava eest vist 60€ või midagi seesugust. Ütleks nii, et arenguruumi on meil(s.t.riigil) veel küllaldaselt.
See on ju kogu EV aeg nii olnud, kolmetasemeline:
1) Tavapärane riigilõiv. Saad standardkujul numbri, mis antakse, oled rahul.
2) mõnevõrra suurema summa eest saad valida standardkujul vabade numbrite seast, 001AHV või 080HUI.
3) maksad multituhat euri ja võid tellida numbri, mis sisaldab vähemalt ühte numbrit ja ühte ladina tähte nt NAXY1
(12-04-2019, 12:18 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]KAMA pumpadega oli nõukaajal paar surmajuhtumit, kus ujuma läinud inimene uppus, kui pump tööle pandi.
ma küll detaile ei tea,aga kas ikke oli pump süüdi?kamad tahtsid vääga head maandus,aga paljud seda pakkuda talle suutsid?maandust põle või kehva siis pole pumpa mütet süüdistada.meil maal oli ka vist äkki kama,probleeme ei mäleta.oli aastakümneid ka puurkaevus see silindriline vibropump ja vett andis uue eesri alguseni kui tuli agiteli vastu vahetada.
Märkus õige - inimene ostis poest pumba ja ei taibanud seda hakata ümber ehitama. Pump polnud ju süüdi selles, et inimene sellele jättis korrektse maanduskontuuri tegemata.

Huvitav, mitmel majapidamisel toona oli tänapäevase PE-N skeemi kohane installatsioon üldse olemas? Hea, kui kordusmaanduski oli töömasinate juures. Rolleyes

Nüüdisajal on lootust, et kaitsejuht ehk jätab juhmkasutaja esimesel korral ellu.

Kusjuures mingil vibropumbal ma isegi nägin mingil ajal kolmeklemmilist pistikut. Tavaliselt on neil kaheklemmiline, kaitsejuhita.
(12-04-2019, 15:19 PM)Telc Kirjutas: [ -> ]See on ju kogu EV aeg nii olnud, kolmetasemeline:
1) Tavapärane riigilõiv. Saad standardkujul numbri, mis antakse, oled rahul.
2) mõnevõrra suurema summa eest saad valida standardkujul vabade numbrite seast, 001AHV või 080HUI.
3) maksad multituhat euri ja võid tellida numbri, mis sisaldab vähemalt ühte numbrit ja ühte ladina tähte nt NAXY1

Okei, ei ole lihtsalt kunagi varem selle var.2-ga nii lähedalt kokku puutunud. Seni on pigem teeninduses lastud valida olemasolevate 123ABC-de vahel, kehvemal juhul on mõni suvaline lihtsalt pihku pistetud. Nüüd on valik suurem ja internetis nähtaval, küll büroode kaupa erinevate kombodena.

Riiklik loto seisneb selles, et teoorias on võimalik täpselt sama numbriga juhuvaliku läbi pihta saada või see siis ise välja valida, kui ühe kliki eest raatsid selle mõttetu 410 raha rohkem väljastada. Leian, et hinnad võiksid olla siiski veidi diferentseeritumad. Tegelikult on ju väike vahe sees, kas number plekikasti küljes on standartne 678EMA või hoopis speciaal 007TRA. Kvaliteetnumber võiks vast veidi kallim olla, kui tavaline, järjest jooksev seeria. Aga jah, minu jaoks oli eelneval väike uudisväärtus, enamusele piisab teadmisest, et number antakse vastavalt riiklikule plaanile ja ettenähtud korras: )
Kunagi iidsel ajal, kui vabariik taasalgas sai ka käia saksast autosid toomas. Seal oli kord majas: ennenägematu numbriautomaat koos kellajaga, siis sai leti juurde kus pidi käte-jalgadega selgeks tegema oma soovi, siis sealsamas sai teises letis tasutud riigilõiv jms ning siis algas numbri ooteaeg, vist oli 4 tundi. Kui ooteaeg läks üle büroo sulgemisaja sai numbri kätte järgmisel päeval. Põhiline et number oli kätte saades alles soe, st ilmselt otse ahjust.
Võib-olla sai ka seal valida aga kuna nicht spreshen deuch siis saime kõikidele autodele järjest numbrid.
veebruar tartus küll keegi valida ei pakkunud,tädi läks ja tõi 648,kolmandal päeval ülevaatusele ja järgmine ülevaatus veebruar 2020.
(12-04-2019, 18:04 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]veebruar tartus küll keegi valida ei pakkunud,tädi läks ja tõi 648,kolmandal päeval ülevaatusele ja järgmine ülevaatus veebruar 2020.

Mul oli see nüüd üle mitme aasta esimene esmareg. ja vanasti nagu mäletan, et kui jutt tädiga enam-vähemgi klappima hakkas, siis tekkis alati väike valikuvõimalus olemasolevatest. Täiesti võimalik, et see oli juba tollal määrustevastane käitumine.

Nüüd saad valida ära e-teeninduses, aga maksad kordades rohkem, kui ettemääratu eest. 62€vs470€
Mina olen saanud Viljandis küsimuse peale, kas natuke valida ka saab, alati saanud tuima vastuse ei.
Hulk aastaid Tallinna büroos palusin, et ehk saaks viimase numbri võimalikult suure, et ülevaatuseks oleks aega suve jooksul nokitseda. Tüüp käis kõik erinevad letitagused läbi ja lõpuks tuli tagasi küsimusega - "kas selline sobib"? Numbrikombinatsiooni eanm ei mäleta aga suve lõpus ülevaatus igatahes oli.
Ikkagi kõvasti suhtumise, viitsimise asi.
(11-04-2019, 23:08 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(11-04-2019, 21:13 PM)AsTroSS Kirjutas: [ -> ]Sa ikka tead, et kui mõni hull keskkonna ametnik sinu pumba jõest leiab, nüpeldab ta sind trahvidega ikka päris korralikult

Lihtsalt vihje

Mille alusel?

Kuigi ka minu arvates kõlbab vibropump ainult plastpaagist vee võtmiseks. Eriti Vene oma.

Minu maa peal voolab, järelikult minu vesi  Big Grin     Need keskkonna ametnikud juba sõbrad, käivad siin iga lõkke ja grilli peale,  järgmine kord küsin kuidas sellega on.   Niisama jõepõhjas hakkab muda pumpama jah, mul 110 peldikutoru sees.
(12-04-2019, 17:45 PM)Meelis2 Kirjutas: [ -> ]Kunagi iidsel ajal, kui vabariik taasalgas sai ka käia saksast autosid toomas. Seal oli kord majas:  ennenägematu numbriautomaat koos kellajaga, siis sai leti juurde kus pidi käte-jalgadega selgeks tegema oma soovi, siis sealsamas sai teises letis tasutud riigilõiv jms ning siis algas numbri ooteaeg, vist oli 4 tundi. Kui ooteaeg läks üle büroo sulgemisaja sai numbri kätte järgmisel päeval. Põhiline et number oli kätte saades alles soe, st ilmselt otse ahjust.
Võib-olla sai ka seal valida aga kuna nicht spreshen deuch siis saime kõikidele autodele järjest numbrid.

Transiitnumbrist ikka räägid? Sellist ooteaega küll ei mäleta, sai suht kohe kätte numbri riiulist. 96-97 sai toodud paar käru. Saksa keelt valdasin siis suht vabalt.
(14-04-2019, 20:59 PM)Peeter2 Kirjutas: [ -> ]
(12-04-2019, 17:45 PM)Meelis2 Kirjutas: [ -> ]Kunagi iidsel ajal, kui vabariik taasalgas sai ka käia saksast autosid toomas. Seal oli kord majas:  ennenägematu numbriautomaat koos kellajaga, siis sai leti juurde kus pidi käte-jalgadega selgeks tegema oma soovi, siis sealsamas sai teises letis tasutud riigilõiv jms ning siis algas numbri ooteaeg, vist oli 4 tundi. Kui ooteaeg läks üle büroo sulgemisaja sai numbri kätte järgmisel päeval. Põhiline et number oli kätte saades alles soe, st ilmselt otse ahjust.
Võib-olla sai ka seal valida aga kuna nicht spreshen deuch siis saime kõikidele autodele järjest numbrid.

Transiitnumbrist ikka räägid? Sellist ooteaega küll ei mäleta, sai suht kohe kätte numbri riiulist. 96-97 sai toodud paar käru. Saksa keelt valdasin siis suht vabalt.

Ega neid transiitnumbreid väga palju riiulisse toota ei saanud. Need punase nurgaga numbrid ju kehtisid kaks nädalat väljaandmise kuupäevast. 
Õhtu poole võis vabalt olla teema, et mõned valmislöödud numbrid otsa said ja pressimine võttis aegakuna töömehel sai tööpöev läbi. Ja saksas on kellaaeg üks tähtsamaid asju mida ammetmees vaatab.
net on täis igasugu 7 ja/või 13 pin testreid. toote selgitused aga ilmselgelt ei kipu tegelikkusele vastama.
seega ka võimalik ostmine oleks paras loterii.
kas kellelgi on kogemusi sarnaste asjadega?
ideaalis oleks tore omada abinõud, mis suudaks tuvastada kõik auto poolt tulevad elektronid ja samas ise sisemist toidet omada ja kärude korrasolekut kontrollida.
(12-04-2019, 19:06 PM)MadDriver Kirjutas: [ -> ] ehk saaks viimase numbri võimalikult suure, et ülevaatuseks oleks aega suve jooksul nokitseda. Tüüp käis kõik erinevad letitagused läbi ja lõpuks tuli tagasi küsimusega - "kas selline sobib"? Numbrikombinatsiooni eanm ei mäleta aga suve lõpus ülevaatus igatahes oli.

Enam seda teemat ju pole. Ülevaatuse saab käimise hetkest ikka aastaks või kaheks ja viimane number enam rolli ei mängi.
(15-04-2019, 13:36 PM)s2si Kirjutas: [ -> ]
(12-04-2019, 19:06 PM)MadDriver Kirjutas: [ -> ] ehk saaks viimase numbri võimalikult suure, et ülevaatuseks oleks aega suve jooksul nokitseda. Tüüp käis kõik erinevad letitagused läbi ja lõpuks tuli tagasi küsimusega - "kas selline sobib"? Numbrikombinatsiooni eanm ei mäleta aga suve lõpus ülevaatus igatahes oli.

Enam seda teemat ju pole. Ülevaatuse saab käimise hetkest ikka aastaks või kaheks ja viimane number enam rolli ei mängi.

Praegu jah mitte, aga minul toimus see ikka päris mõned head aastad tagasi.
Kes siit foorumist puksiiridega teenust osutavad? Oleks vaja auto (grand voyager,  2t) viia Suur Sõjamäelt Märjamaale, ilmselt järgmise nädala lõpus.