automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 2)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
No minu mõte on uus mtz421 mis on mõeldud munadeni mudas mööda riisipõlde liikuma. 40hp itaalia mootor ja võimalikult laiad rehvid+ vedav haagis nii umbes 3.5 tihu 3m peale ja samuti 600 rehvidega. Erisurve pinnasele nagu atv veojõud suurem ja universaalsem. Sellise tehasevarustuses uue bellaka hind koos km 12000eur, igasugune kabiin ja mugavus puudub nagu arvl
Jõuvõtt on olemas ratastega sünkroonis ja laius ca 150-160cm.
Tuleb vähe koguda finantsi ja ära teha
sedasamustki, et mismoodi selle raudhobuga toda viidatud tõstukiga palgikäru sarnast asja vedada plaanid?
Palgipuki küljes oleva munaku/kahvliga loomulikult.

Kui roomikutega ATV on ikaldus, siis ihaldet raudhobu haagise ees on sama ikaldus. Aga proovi järele, saame teada.

Mis aga nati tõstukiga paaritamisse puutub, siis see on vaid tahtmise taga. Ruumi ja toetuspinda natil selle jaoks on.

Ainult, et natt kaabib pööramisel päris korralikult kamarat üles. Jälle paha linnainimesele...
(03-01-2019, 19:19 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Ainult, et natt kaabib pööramisel päris korralikult kamarat üles. Jälle paha linnainimesele...

Seda juhul kui tuimalt ringi lasta. Mul oli üks lint lõdva ja kippus maha tulema, seega pidin häääästi tasakesi keerama või õigemini nikerdama Smile. peale taolist manöövrit oli aluspind üsna kena veel. Aga jah, veits pehmema peal saab päris palju vihmausse hukka ja igasugu pensionärid võivad komistada kui sügisel seenele tulevad Big Grin Samas talvel kui pind külmunud on, pole erilist probleemi. Ongi hea, saab kevadeks üsna sileda maapinna, kust kõik juurikad ja mättad on siledaks triigitud.
(03-01-2019, 19:19 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Palgipuki küljes oleva munaku/kahvliga loomulikult...
nii, aga kuipalju hobu kukile maksimaalselt võib laadida?
ja millises vahemikus viidatud järelveetava palgikäru veopea poolt konksule osutatav koormus võiks olla?
Ehk mere ääres olud vähe teised, aga meil lõuna vabariikides on esimeste külmadega maa nõnda kõva et ATV (ja enamgi) ära kannab. Ja siis märtsini välja vähemalt. Endale tehes annab niipalju ikka sättida, et pehmel ajal metsa ei roni. Seda probleemi küll pole kordagi olnud et mingeid jälje laadseid nähtusidki suvel metsas jalutades paistaks. Kusjuures ATVl veel kalasaba mustriga rehvid all ja talvel hagu antud saab ikka kõvasti. Roomikust küll puudust ei tunne (mul kunagi oli üks, omatehtud ja kerge).
Eks ta ongi nii enamjaolt, et igaüks räägib enda mätta otsast. Ma üleeelmine aasta näiteks ei saanud üldse metsa, isegi kummikuga oli raskusi. Õnneks sain ühe kraavi äärest teha. Eelmine aasta oli ok, see tuleb ka vast enam vähem. Järgmist jälle ei tea. Muretse siis tehnikat nende näitajate pealt. Aga sooja ju tahaks saada. Need jäljed on küll viimane asi mille peale mõelda kui talvel perse härmas on külma ahju ääres. Ega's omanik oma metsa meelega lõhkuma ei lähe ja need paar jäljekest kasvavad kenasti kinni jälle.
(03-01-2019, 19:43 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]nii, aga kuipalju hobu kukile maksimaalselt võib laadida?
ja millises vahemikus viidatud järelveetava palgikäru veopea poolt konksule osutatav koormus võiks olla?

Hobu veab tonni andmete järgi. See tähendab siis puki koormust 500+ kilogrammi. Tasakaalus hüdroveoga käru ja 3 ruumi peale näiteks? Tundub täiesti huvitav....
(03-01-2019, 17:47 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]No minu mõte on uus mtz421 mis on mõeldud munadeni mudas mööda riisipõlde liikuma. 40hp itaalia mootor ja võimalikult laiad rehvid+ vedav haagis nii umbes 3.5 tihu 3m peale ja samuti 600 rehvidega. Erisurve pinnasele nagu atv veojõud suurem ja universaalsem. Sellise tehasevarustuses uue bellaka hind koos km 12000eur, igasugune kabiin ja mugavus puudub nagu arvl
Jõuvõtt on olemas ratastega sünkroonis ja laius ca 150-160cm.
Tuleb vähe koguda finantsi ja ära teha

See tundub vahva aparaat ja kui hinda uskuda, siis samaväärsest Bransonist poole odavam. Küll aga vist väga vähe levinud? Andmeid leiab netist küll, aga reaalseid ülevaateid, videoid, müügipakkumisi mitte.
viidatud käru ei vea. mass koormata kuus ja poolsada. veopea koormatavust ma ei tea. võib-olla suudab hobu tühja käru vedada. aga võib-olla mitte. või noh, siledal pinnal vast ikka veab ka. metsas on vägagi tõenäoline, et tühi käru enam hobu sikutamisele järgi ei anna.

edit: krt, postitus justkui sisaldas viidet ksf! Marko jutule, aga see kadus teadmata suunas. ei viitsi uuesti mässama hakata.
(03-01-2019, 20:28 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Raudhobu videosid koos hüdrokraanaga käruga Youtube täis.
https://www.youtube.com/watch?v=2i75aFAHk5s://

https://www.youtube.com/watch?v=_kQGJ_T8jx0

ma vaielda ei viitsi. otsida ka palju aega pole. esimese video käru igatahes veab ja pigem on teise video omal ka rummumootorid või miskit muud taolist.
need lintidega raudhobud olid juba vene ajal tartu mnt-l uues rauapoes letil saada.

hagudis üts tõstuki või kopaga natt täitsa saadaval,vähemalt kevadel veel oli ja omanik ütles,et vaatamas käidud küll,aga ostjat veel polevat olnud.huviline võib kontakti saada.
(03-01-2019, 20:19 PM)olli Kirjutas: [ -> ]
(03-01-2019, 17:47 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]No minu mõte on uus mtz421 mis on mõeldud munadeni mudas mööda riisipõlde liikuma. 40hp itaalia mootor ja võimalikult laiad rehvid+ vedav haagis nii umbes 3.5 tihu 3m peale ja samuti 600 rehvidega. Erisurve pinnasele nagu atv veojõud suurem ja universaalsem. Sellise tehasevarustuses uue bellaka hind koos km 12000eur, igasugune kabiin ja mugavus puudub nagu arvl
Jõuvõtt on olemas ratastega sünkroonis ja laius ca 150-160cm.
Tuleb vähe koguda finantsi ja ära teha

See tundub vahva aparaat ja kui hinda uskuda, siis samaväärsest Bransonist poole odavam. Küll aga vist väga vähe levinud? Andmeid leiab netist küll, aga reaalseid ülevaateid, videoid, müügipakkumisi mitte.

Mudel üpris uus ja ongi suunatud riisikasvatajatele, selletõttu ka paremad rattad kui näiteks 422 mudel. Ma uurisin selle saadavust türi bel-est kaudu nad ütlesid, et täitsa saadaval köhi pappi ja nemad sebivad tehasest 2kuuga selle siia
(03-01-2019, 20:37 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]
(03-01-2019, 20:28 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Raudhobu videosid koos hüdrokraanaga käruga Youtube täis.
ma vaielda ei viitsi. otsida ka palju aega pole. esimese video käru igatahes veab ja pigem on teise video omal ka rummumootorid või miskit muud taolist.

Veoga kärud on jah head. Ja rotsad kasutavadki üldiselt neid. Nii raudhobude kui ATVdega. 
Ja ärge unustage, et see raudhobu on isegi raskem kui ATV, tal on KORDI suurem toetuspind aga kuna kiirust pole, on läbi ülekandearvu moment tohutu! See, et ATVl on meeletu võimsus ja see suudab kõik neli ratast hetkega maasse kaevata ei tee sellest veel vedukit! Ei olnud ka mu kvadro oma nelikraapimise ja 104kilovatiga kuidagi parem traktor kui suvaline nelivedu tavatrakats... Kiirendusvõime ei ole metsatraktoril üldse oluline, pärisjõud elik moment "maaühenduses" on. 
Jah, ATV ja kõiksugu lindid ja jutud ja värgid on jube lahe - absoluutselt nõus! Aga no ei pööra see värk ju kuidagi ja hind on ka täiesti arutu...


Aga milleks on IronHorse TEGELIKULT ilma igasuguse käruveota võimeline, kuidas see kohapeal ringi keerab jne, siis selleks on ka video olemas. See ongi asi, mida mina metsaveomasinalt ootan!!! Ja mulle 7 km/h sobib... Rolleyes
Koha peal ringi pööramisega kaasneb kohe pehmes sissevajumine. Ning jube vähe on kasu järsult pööramise võimest, kui seda "säästva metsanduse nimel" püsti jäetud rümpade vahel tegema puhtfüüsiliselt ei mahu nii, et juuri ja tüvesid ei vigastaks.
(04-01-2019, 00:28 AM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Piiri tagant, kus levinumad, leiab ka kindlasti miskit.
Kasutatuga on see asi, et sellele ei saa finantseeringut. Ja siis hakkab veel omakorda see remondijama pihta.  Uus on uus, uuel on 2 aastat garantiid jne. Enamjaolt olete ju näinud, et ma olen väga aldis katsetama igasuguseid odavaid lahedaid asju aga mingist numbrist alates lolli mängimine... ongi loll olemine ja lolliks jäämine! Ma võin jumala rahumeeli 15K raudhobu külge panna 100-rahase mootorsae aga näiteks purjeka abimootor tuleb osta kallis ja kõlava nimega, sest see töötab ka PÄRISELT ja sel hetkel, kui seda on reaalselt vaja  Cool Täpselt sama on ka suurema töötegemisega. Ma võin oma lõbuks suvekodus kuivas männikus murutrakatsiga puid vedada ja rannast adru korjata, terve aasta peale vead nii välja paar tonni materjale mitmekümnete sõitude peale. 

Nii on ka DIY-asjadega, mis enamasti on mingis sõlmes jälle "ilgeim ikaldus". Toolik on muidu peaagu nagu tehasetoode, tõesti väga hästi ja kaunilt tehtud, aga surnud roolikarp, zitt ja ürgvana vene bensiinikas 69'a pealt, puuduliku võimekusega hüdro, nõuka vastikud jagajad ja olematu ehk ei olegi PTO. Paar hüdrovoolikut said uued, need on lisaks rauale ka head. Ning DIY-tagakopp on ka hea. Ja nii ta seisabki praegu kodus garaažis ja ma mõtlen, kuidas ja mis otsast alustada raha kulutamist! See kunagi vahetuskaubana ühe teise väsinud C4Q vastu vahetatud elik hinnaklassis 300-500€ asi maksis töövõimelisena juba tonni (iste, tuled, uued süütevärgid, voolikud, vedu mitusada kilti jne) ja sinna läheks veel päris palju sisse. Esiteks juba mootor ning hüdropakk ja iseenesest võiks 51'e kasti otsa solla suisa hüdromootor. Siis paneks 100-kraadise rooliloksuga karbi asemele hüdrorooli ka - 1,5-2K on juba läinud! Ja jõuvõttu ikka veel pole...  Reaalselt on targem minna ja see kunniga 2wd 2,8K€ eest osta omale suvekodusse müramiseks. See on puhas matemaatika ja hinna/omaduste võrdlus. Lisaks ei saa täna enam tööandjalt varastada, ei materjale ega elektrit. Kõik tuleb osta ja ise kinni maksta. 

Aga üks lahe RaudHobu töölugu ka. Mingi vanem elukas. Samal vennal veel vol.2 puudeteost muu uuema, vana ja lihtsalt laheda tehnikaga ka  Big Grin See on selline Vana Maailma suhtumine asjadesse ja muidugi "võimalused". 

priit, pea hoogu.
sinu enda jutt oli võtta hobu sappa mittevedav tõstukiga käru.
massiga kuus ja poolsada kilo.
ehk olenevalt sellest, kuidas suudad koormust veopeale jagada, saaksid
vedada heal juhul pool ruumi puid, kehvemal juhul isegi tühja käru mitte.
seega mõtle oma unistus nüüd heaga ringi. asenda veetav käru vedavaga
ja siis läheb teema kohe reaalsemaks.
tõsi, mänguasjaks jääb ikka.
(04-01-2019, 10:57 AM)diesel Kirjutas: [ -> ]...
tõsi, mänguasjaks jääb ikka.

Võrreldes millega?

Keskmisele ATV-le teeb veovõimes ära. Samas haalukategoorias, parem haardumine.

Kui panna veopea palgipakule ja tõmmata see ette, saab päris kenasti ka veovektorist haardejõulisa.
(04-01-2019, 10:57 AM)diesel Kirjutas: [ -> ]priit, pea hoogu.
sinu enda jutt oli võtta hobu sappa mittevedav tõstukiga käru. massiga kuus ja poolsada kilo.
ehk olenevalt sellest, kuidas suudad koormust veopeale jagada, saaksid vedada heal juhul pool ruumi puid, kehvemal juhul isegi tühja käru mitte.
seega mõtle oma unistus nüüd heaga ringi. asenda veetav käru vedavaga ja siis läheb teema kohe reaalsemaks.
tõsi, mänguasjaks jääb ikka.
Mis asi jääb mänguasjaks? Võime palgid metsast kuhugi kokku vedada? Võime sobilikumal pinnasel sedasama tõstukiga käru liigutada? Kui Sinagi nüüd natuke laiemalt vaataksid, siis alati on metsatee olemasolul võimalik seesinane käru 4WD auto sappa panna, mis tuleks ideaalis raudhobu-komplekti jaoks ka soetada. Kasvõi AWD bussilaadne Big Grin Vaat siis ostad tõesti odava "Metsamehe" või mingi sellise, sest see on odavam kui vana traktor ja avaliku tee peal Eestis nende haagistega sõita ei tohi. Kui, siis ainult sellesinase IronHorse'iga, sest sa ju kõnnid Big Grin  See on veel ksf!Indrek Sirgile hea küsimus - kes-mis oleks selline roomikriistapuu LS mõistes???  Kahjuks ei ole Eesti Rootsi, kus ajalooline tava ja täiearulisus on ka Politseinike töövahendite arsenalis... 

Peamine mure on METSAST puude vahelt palkide kokkuvedu, mitte nende liigutamine juba KÕVAL teel/pinnasel! Teine probleem on nende tõstmine, sest lagi, mida Inimene järjepanu suudab liigutada, on sellised kaikad. Ja ka siin oli alumine ots juba liiga raske päev otsa upitada. Ja tahad 6-meetrist või pikemat valikpalki saeveskisse või palkmajaks, seda ei liiguta ükski inimjõud. 
Ühe probleemi lahendab IronHorse, on sel siis sabas ratastega oma haagis või mitte. Teise probleemi lahendus on ka olemas, sõltuvalt vedukist on raudhobu teekonna pikkus. Mul hetkel paistab, poleks tõstukiga haagist üldse vaja, sest see on kohapeal olemas. Aga et mets on 200X200 meetrit ja kunagine väljaveotee täpselt keskel, siis on kokkuveoks midagi vaja. Midagi, millega saab noorte puude vahel sõita ja mis ei hävitaks kõike ära! Lisaks on minul metsade vahe 200 kilti ning hea oleks O1-haagisega seda vedada ja miks mitte ka a'la 50€/ööpäev komplekti (tema enda haagis ka) usaldusväärsetele rentida??? Mis Sa ei võtaks kasvõi huvi pärast 100/150 eest seda reedeks vastu esmaspäeva??? Ma küll võtaks, kui keegi pakuks! Ma läheks KOHE Noarootsi seda testima. 

Üks asi veel: RMK raiejärgsed metsakoristused! Needsinased lageraie langid, mida siis saab olematu raha eest puhastada ja kuskohast tuleb omajagu kütet. Ropp kuumaastik, kus mingi ATVga ei sõida ja käsitsi on veel vaevalisem manti kokku vedada. Millega Sa sinna siis läheksid??? Eriti need langid, kuhu lähebki ligi vaid forwarderi hävitatud "tee" elik tranšee. Et saed sellise 80-sendise läbimõõduga 50 senti kõrge kännupaku, võtad selga ja jalutad 300 meetrit??? Või tohutud metsakuivad tüved, et tassid peale kohapeal tükeldamist pakk-paku haaval autoni? Efektiivsus on ikka seda pika materjalina tehnikaga teha...ja kodus rendilõhkujaga tükeldada.

EDIT: üks kasutet lahe swenssonite masin, kus näiteks tõstuk on Saue toode! Hind siis 20K€+maksud ja transa. Kui on omal juba 20+ha korralikku metsa, tasub ära.