automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 2)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(14-07-2019, 12:04 PM)veix__ Kirjutas: [ -> ]pahatahtlik inimene ühendas lahti toitesüsteemi peakaabli, millest tekkis ülepinge.

https://sport.delfi.ee/news/auto/rallyes...d=86832507

Nii lihtne ongi, juhe välja ja tehnika kärssab läbi? Sama toimuks siis ka elektrikatkestuse korral?
 Delfi uudise järgi on keeruline aru saada mis toimus. Aga helitehnika kohapealt, kui kasvõi ntks Estonia 010 eelvõimu juhe lõppvõimust töötamise ajal välja tõmmata, siis u 90% tõenäosusega oleks takistite kõrbemise lõhna tunda. Tänapäeva tehnika on kindlasti tunduvalt töökindlam aga ikkagi ei lülitaks keegi eelvõimendust enne lõppvõime välja.
 Elektrikatkestuse korral kustuks kogu tehnika koos ära, eeldatavasti/loodetavasti lõppvõimud varem. Kuigi ka see pole teabmis meeldiv olukord.
 Kolme faasi korral vbolla kadus hoopis 0 kõige varem ära, variante on palju kuidas asjad valgust kartvasse kohta saad(t)a.
Ma olen ise ka bändimees olnud ja igasugu lavatehnikaga kokku puutunud küll ja küll, aga seda, et seal midagi tööstusvoolu pealt käiks, pole küll näinud (teatri pöördlava ehk ainult on). Võimud, prožed, ekraanid jm. kola kõik eranditult hariliku valgustusvoolu peal. Null ja faas (korralikumatel üritustel kaitsemaandus ka) ja kõik. Maandust lahti ühendades ei juhtu midagi (teoreetiliselt võib mõne metallkorpuse küljest särakat saada), nulli või faasi katkemisel lihtsalt voolu pole ja kogu krempel ei tööta... Pigem mõni asjaosaline ise ajas kusagil lavanurgas töötava tehnika peale pandud õlletopsi ümber ja nüüd vaja oma nahk kuidagi puhtaks pesta.
Kui 10 kW on tarbimine siis 240V puhul mingi 40+A kannatab jah. Kui kasutatakse võimsamat võimu+valjukad+valgustus+kohviaparaadid jm, siis tuuakse eemalt ikka tööstusvool. See jagatakse kolme tarbija vahel umbes võrdselt. Kui nüüd 0-juhe seal katkeb, siis täiesti võrdsete tarbimiste korral (looduses ei esine), peaks katkemisest suva olema. Juhul, kui kusagil on suurem tarbimine kui ülejäänud kahes, hakkavad pinged üles minema ja alla tulema. 240 pealt võib mõnes tõusta 380-400 ligidale. Kui palju lubab valmistajatehas? +- 10% mõnikord rohkem, seda - suunas kuni -50%
Lampidega tulid kaasa LED- pirnid(LED GU10 Spotlight). Kahjuks ei ole need aga dimmerdatavad. Lüliti aga just dimmer on. Niisama oleks narr neid ära vahetada(18tk). Seega tekkis küsimus,et mis juhtub kui neid dimmerdada? Teevad paugu või lähevad vaikselt läbi või ei hakka üldse tööle?
(14-07-2019, 15:05 PM)wagoneer Kirjutas: [ -> ]Lampidega tulid kaasa LED- pirnid(LED GU10 Spotlight). Kahjuks ei ole need aga dimmerdatavad. Lüliti aga just dimmer on. Niisama oleks narr neid ära vahetada(18tk). Seega tekkis küsimus,et mis juhtub kui neid dimmerdada? Teevad paugu või lähevad vaikselt läbi või ei hakka üldse tööle?

Eri pirnid käituvad erinevalt, eks sa proovi. Läbi ei tohiks minna.
Minul hakkasid led id stroboefekti tegema  dimmeriga.
Proovisin ja kui dimmer on min asendis,siis põlevad. Kui aga heledamaks keerata,siis saab poisile tuppa laheda stroboskoobi (9 pirni). Smile
Eks lähen ja otsin kusagilt ikka sobilikud sisse. Kaks tuba ja esik kokku 26tk neid vaja. Samas võiks juba kastiga ka kaugeltmaalt tellida. Eks peab hakkama kodutööd tegema.
rav4 juba mõnda aega tilgub salongis vett kundepoolse jalguotsi eest vasakust nurgast,täna suisa lomp põrandal ja just lõhnatu vedelik.viimased ca 200 km sõidetud töötava kondiga,kas võib olla,et soojas salongis külmad kondi torud higistavad ja siis tilgub?täna kodu sõites torkas selline probleemi võimalik põhjus pähe.naine alul kui avastas siis arvas,et mingi88 tihend lekib ja vihm,aga viimased 200km kuiv paraku olnud.
Kondiga seisma jääd, ilmub loik asfaldile. Su autol võib see äravool umbne olla, kas alt pori täis või ülevalt okkad-puulehed. Või on äravooluvoolik otsast ära tulnud.

https://www.youtube.com/watch?v=3X_uyjIcdLE
Üks põhjus seal videos veel.
Veel võimalus, et servises vahetati esiklaasi ja jäeti üks kaan kinnitamata: https://u81.livejournal.com/72936.html
Muidugi on veel katuseluugi drenaaži ummistus võimalik, siis tuleb vesi uksepiida juurest läbi küljekarbi.
(14-07-2019, 17:38 PM)wagoneer Kirjutas: [ -> ]Proovisin ja kui dimmer on min asendis,siis põlevad. Kui aga heledamaks keerata,siis saab poisile tuppa laheda stroboskoobi (9 pirni). Smile
Eks lähen ja otsin kusagilt ikka sobilikud sisse. Kaks tuba ja esik kokku 26tk neid vaja. Samas võiks juba kastiga ka kaugeltmaalt tellida. Eks peab hakkama kodutööd tegema.

 Harju keskmise LED pirni dimmerdamise auto analoog oleks:
-püsikiirushoidja meeleheitlikult üritab kiirust hoida aga selle asemel et kruiiz maha võtta, võetakse kiirus alla kütuse solkimisega;
Pole ime et siis mingid anomaaliad tekivad.
(14-07-2019, 12:04 PM)veix__ Kirjutas: [ -> ]pahatahtlik inimene ühendas lahti toitesüsteemi peakaabli, millest tekkis ülepinge.

https://sport.delfi.ee/news/auto/rallyes...d=86832507

Nii lihtne ongi, juhe välja ja tehnika kärssab läbi? Sama toimuks siis ka elektrikatkestuse korral?

seal peab olema midagi veel mida meile ei räägita
ei saa olla nii, et selline labane asi saab teha sellise kahju
sellise väärtusega tehnika peab olema varustatud igasuguste kaitsmetega selliste juhtumiste vältimiseks
lõhnab mingi kindlustuse juhtumi järgi
(15-07-2019, 09:21 AM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]
(14-07-2019, 12:04 PM)veix__ Kirjutas: [ -> ]pahatahtlik inimene ühendas lahti toitesüsteemi peakaabli, millest tekkis ülepinge.

https://sport.delfi.ee/news/auto/rallyes...d=86832507

Nii lihtne ongi, juhe välja ja tehnika kärssab läbi? Sama toimuks siis ka elektrikatkestuse korral?

seal peab olema midagi veel mida meile ei räägita
ei saa olla nii, et selline labane asi saab teha sellise kahju
sellise väärtusega tehnika peab olema varustatud igasuguste kaitsmetega selliste juhtumiste vältimiseks
lõhnab mingi kindlustuse juhtumi järgi

Arvan, et konks peitub sõna(de)s "ühendas lahti peakaabli. Neutraal kadus, faasid jäid ja tarbija sai L+N asemel L+L...
Tagajärgi on paljud näinud, eredalt lõõmavad lambid jms.
(15-07-2019, 16:39 PM)hulgus Kirjutas: [ -> ]
(15-07-2019, 09:21 AM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]
(14-07-2019, 12:04 PM)veix__ Kirjutas: [ -> ]pahatahtlik inimene ühendas lahti toitesüsteemi peakaabli, millest tekkis ülepinge.

https://sport.delfi.ee/news/auto/rallyes...d=86832507

Nii lihtne ongi, juhe välja ja tehnika kärssab läbi? Sama toimuks siis ka elektrikatkestuse korral?

seal peab olema midagi veel mida meile ei räägita
ei saa olla nii, et selline labane asi saab teha sellise kahju
sellise väärtusega tehnika peab olema varustatud igasuguste kaitsmetega selliste juhtumiste vältimiseks
lõhnab mingi kindlustuse juhtumi järgi

Arvan, et konks peitub sõna(de)s "ühendas lahti peakaabli. Neutraal kadus, faasid jäid ja tarbija sai L+N asemel L+L...
Tagajärgi on paljud näinud, eredalt lõõmavad lambid jms.
Ja nii ta oligi, et null ühendati eraldi lahti.
Ja seda ei olnud mitte lihtsalt tõmmata, vaid kruvida oli vaja lahti.
(15-07-2019, 16:39 PM)hulgus Kirjutas: [ -> ]Neutraal kadus, faasid jäid ja tarbija sai L+N asemel L+L...
Tagajärgi on paljud näinud, eredalt lõõmavad lambid jms.

Siit saan ma aru et tegemist oli mingi profesionaalse kaablisüsteemiga, kus kaabel ei ole eraldi soonte kogum, vaid oligi ühe soonega - neutraal.
See omakorda viib aga mind mõtteni, et see sai juhtuda piiratud, ehk professionaalide alal. Omad või lohakus?
(14-07-2019, 18:53 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]Kondiga seisma jääd, ilmub loik asfaldile. Su autol võib see äravool umbne olla, kas alt pori täis või ülevalt okkad-puulehed. Või on äravooluvoolik otsast ära tulnud.

https://www.youtube.com/watch?v=3X_uyjIcdLE
Üks põhjus seal videos veel.
Veel võimalus, et servises vahetati esiklaasi ja jäeti üks kaan kinnitamata: https://u81.livejournal.com/72936.html
Muidugi on veel katuseluugi drenaaži ummistus võimalik, siis tuleb vesi uksepiida juurest läbi küljekarbi.
katuseluukii õnneks pole ja täna kiskusin pardatsoki eest ja vaip üles ja vaiba all lookleb kumm voolik mis algab ahju korpusest ja sinkavonka lookleb läbi põhja õue.tõmbasin voolikuotsa tuppa ja solinal voolas vaibale sorts vett,teist korda tõmmates voolik tuppa oli juba voolik tühi.ahju kõrval miski kaas kruvidega kinni ja selle kaane vahelt ka tilkus pisut vett.äkki oligi põhja all vooliku ots umbes,sõidab nats ja jälgib mängu.
eile veel googeldasin vesi toas rav ja pakuti,et salongifiltri kaudu saab kah tulla,uurisin ka seda ja filter oli kuiv ja korras.
Aku kaane tihend ei pea esiklaasi vett kinni ja kaassõitjale tuleb selle teibitud ava kaudu, juhi juures sama ava. Seda see video seletab.
(15-07-2019, 19:49 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]Aku kaane tihend ei pea esiklaasi vett kinni ja kaassõitjale tuleb selle teibitud ava kaudu, juhi juures sama ava. Seda see video seletab.

jah,aga mul uuem 2007 ja sellel aku ees juhii pool kohe esitule taga.videot uurisin ka.
Kas ksenoontulele mõeldud esitule mootoril on mingi erinevus mitte ksenoontulele mõeldud mootorist?

Autoks on Toyota Auris 2008 ja tundub, et praegult on tal mõlemad esitule mootorid mis varuosasid uurides tundub mitte ksenoon tulele mõeldud, kuigi tal on ksenoontuled. Piltide järgi on välimus veits erinev, aga kas tööpõhimõte ka erinev?

[Pilt: eQQCOZe.jpg]
Praegult on selline mootor.

[Pilt: 3Iu7mlq.jpg]
Varuosasi sirvides tundub, et ksenoontulele sobib hoopis selline.

Üks mootoritest töötab teine on läbi, kas peaks panema samasuguse nagu praegult on või mõlemad ära vahetama ja panema need mis kirjajärgi sobivad ksenoonile?
Japancarsi kataloogist ei leia ka millegipärast originaal koodi mootorile.
Ksenoontuli peaks valgusvihu enne süütamist alla keerama ja siis üles tagasi.
ning tulel peaks ksenoni märge olema.
Ehk on su keegi omavoliliselt ksenonid paigaldanud?

Tähised:
DC - ksenoon lähituled
DR - ksenoon kaugtuled
HC - halogeen lähituled
HR - halogeen kaugtuled
DCR - kombineeritud ksenoon kaug ja lähituli (bi-xenon)
HCR - kombineeritud halogeen kaug ja lähituli (H4 pirn näiteks)
2004 a. avensisele olid halogeenide asemele pandud ksenoonid, mootorid olid samad.